ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟ مصرف روزانه یک ماینر چند برابر لوازم خانگی است؟ برنامه جدید ایران خودرو برای پژو | محصول محبوب در بازار نایاب شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) جدیدترین مدل تویوتا در راه ایران | متقاضیان خودرو‌های وارداتی سورپرایز شدند آغاز تولید آزمایشی محصولات پروژه‌ای شاهین اتوماتیک پلاس و سهند سایپا (۱۱ تیر ۱۴۰۳) ۳۹ هزار قطعه سکه در حراج چهاردهم فروخته شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) برق برخی از مناطق اهواز فردا سه‌شنبه (۱۲ تیر) قطع می‌شود + جزئیات بالاخره سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت: خودروی ارزان‌قیمت وارد می‌شود آیا مسیر طلای جهانی تغییر خواهد کرد؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) حراج شمش طلا به هفته دیگر موکول شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس و جزای نقدی برای ۵ متهم به دستکاری در بورس با کمتر از ۳ میلیون تومان چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) چقدر ارز به صنعت خودرو رسید؟ هر گرم طلای ۱۸عیار در مشهد، بیش‌از ۳.۵ میلیون تومان (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بورس از شوک دیروز خارج شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۱ تیر ۱۴۰۳) توزیع حدود ۳۱۷ تن گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | دلار و طلا کاهش یافت قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | اختلاف قیمت ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیونی نمایندگی و بازار آزاد کیا K۵ قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو چقدر است؟ فرماندار تایباد: انعقاد قرارداد ملکی با اتباع غیرمجاز ممنوع است قیمت‌های جدید بلیت هواپیما اعلام شد + جدول (۱۱ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟

  • کد خبر: ۲۳۶۸۶۶
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴
معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟
در گذشته‌های نه‌چندان دوره اجاره‌نشینی را خوش‌نشینی می‌نامیدند و هرچند در حال حاضر کمی اوضاع تغییر کرده، باز هم می‌توانید با رعایت برخی نکات آسایش بیشتری برای خود و خانواده‌تان در زمان اجاره‌نشینی فراهم کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، البته آرامش در دوران اجاره‌نشینی، به‌عنوان یک سبک زندگی، مستلزم دانستن یکسری قواعد است.

- همیشه سعی کنید آپارتمانی را انتخاب کنید که هنگام بازدید شما تخلیه شده باشد. با این روش می‌توانید علاوه بر اطمینان از تعیین زمان اسباب‌کشی خود به‌واسطه خالی‌بودن منزل بعدی، از تمام اشکالات خانه آگاه شوید؛ چون وقتی خانه مستأجر دارد اسباب و اثاثیه این امکان را از شما خواهند گرفت.

- با توجه به گران‌شدن حامل‌های سوخت سعی کنید منزلی انتخاب کنید که دارای کنتور‌های مجزای گاز، آب و برق باشد.

- به اندازه راه‌پله‌ها و اندازه در پارکینگ و ارتفاع آن توجه کنید؛ چون این موارد هنگام اسباب‌کشی و رفت‌وآمد حائز اهمیت است.

- اجاره‌نامه را به‌دقت بخوانید و هر سؤالی دارید قبل از امضاکردن مطرح کنید.

- هنگامی که ملک مورد علاقه خود را پیدا کردید، شخصا از آن بازدید کنید. در طول بازدید به جزئیاتی مانند وضعیت ملک، محله و نزدیکی به امکاناتی مانند مدارس، مغازه‌ها و حمل‌ونقل عمومی توجه کنید.

- اگر ماشین شخصی دارید، از نکاتی که باید به آن توجه کنید داشتن یا نداشتن پارکینگ و جای پارک اطراف خانه است. اگر خانه پارکینگ نداشته باشد، باید در مورد پارکینگ‌های اطراف یا شرایط و جای پارک و امنیت محله هم تحقیق شود.

- یکی از اصلی‌ترین نکات مربوط به اجاره‌نشینی، بررسی همه‌جانبه ملک است. مستأجر باید قبل از استقرار در ملک استیجاری، تمام نقاط خانه را بررسی کند و اگر جایی نیاز به تعمیر دارد، از موجر بخواهد آن را تعمیر کند و سالم تحویل دهد.

- درخصوص فاضلاب اختمان. ازمدیرساختمان یا همسایه‌ها سؤال کنید. به‌دقت موارد مربوط به فاضلاب‌ها را بررسی کنید.

- رقم کمیسیون بنگاه‌های معاملات املاک در اجاره آپارتمان دغدغه بسیاری از مستأجران است. طبق قانون یک‌چهارم از مبلغ اجاره سهم کمیسیون مشاوران املاک است که از هر طرف معامله دریافت می‌شود. حواس‌تان باشد که برخی مشاوران املاک به‌صورت غیرقانونی مبلغ بیشتری را به‌عنوان کمیسیون دریافت می‌کنند.

- اگر آپارتمان دارای پکیج گرمایشی و سرمایشی مثل کولر است، حتما آن را تست کنید و سالم تحویل بگیرید.

- اگر اهل گل و گیاه هستید حتما فضا‌های لازم را بررسی کنید. تراس خانه برای این کار بسیار اهمیت دارد.

- اگر صاحب فرزند هستید و محله برای شما اهمیت دارد، حتما بررسی کنید و ببینید که در اطراف شما مراکز تفریحی مثل پارک و زمین بازی وجود دارد یا خیر؟

- به محل نصب اتصال و استقرار ماشین لباسشویی، ظرفشویی و یخچال در آشپزخانه دقت کنید.

- توجه کنید که تمام قبوض آپارتمان تسویه شده باشد؛ مثلا پرداختی‌های مربوط به هزینه مشاعات یا چنین مواردی.

- قبل از نقل مکان، از ملک عکس یا فیلم بگیرید تا وضعیت آن مستند شود. این به شما کمک می‌کند که ثابت کنید خسارت مشخصی در طول دوره اجاره شما ایجاد نشده است.

- اگر فرزند کوچک دارید مطلع شوید که آیا همسایه‌ها هم دارای فرزند هستند؟ یا بالعکس، تا سر و صدای بچه‌ها موجب آزارتان نشود.

- به ظرفیت‌های بصری و میزان دید ساختمان و آپارتمان توجه کنید. این مسئله به‌مرور می‌تواند پررنگ‌تر شود.

- حتما مطمئن شوید که مستأجر قبلی خرده‌حساب، مشکلات مالی یا درگیری‌های حقوقی با مالک نداشته باشد؛ مشکلاتی که به‌واسطه حضور شما دردسر ایجاد کنند.

- با مستأجر قبلی درصورت امکان گفتگو کنید تا از مزایا یا محدودیت‌های آپارتمان مطلع شوید.

- قبل از امضای قرارداد خانه در مورد همسایه‌ها مطمئن شوید. بهتر است در مورد همسایه‌ها و سروصدای شبانه و دورهمی‌های پرسروصدا و مهمانی و... از ساکنان بپرسید تا مدت اجاره‌نشینی بدون هیچ مشکلی طی شود. همچنین نزدیک‌بودن و دسترسی‌داشتن به سوپرمارکت، سبزی‌فروشی، میوه‌فروشی و نانوایی هم مهم است.

- فشار آب عامل بسیار مهمی است. به این نکته توجه کنید؛ چراکه برای حمام، نظافت و شست‌وشو این مورد می‌تواند شما را عاصی کند. حتما وقت بازدید شیر آلات‌و فشار آب را امتحان کنید.

- در اوقات مختلف روز سری به منزل مورد نظر بزنید تا علاوه بر ترافیک و شلوغی مسیر منزل انتخابی از شلوغی داخل منزل و وضع همسایه‌ها مطلع شوید.

- در هنگام جست‌وجو برای آپارتمان مدنظرتان، به‌منظور بررسی هرچه دقیق‌تر محیط، تابلوی اعلانات ساختمان را بخوانید. اگر در آسانسور هم چیزی نوشته شده آن را هم بخوانید. معمولا برخی از مشکلات ساختمان از قبیل پرداخت‌نشدن بموقع شارژ، سروصدا یا موارد دیگر، در تابلوی اعلانات خودشان را نشان می‌دهند.

- اگر ملک تخلیه نیست، مطمئن شوید که چه‌وقت تخلیه خواهد شد. باید تضمین شود که تخلیه در چه زمانی صورت می‌گیرد تا مبادا برنامه‌ریزی‌های شما به هم بریزد. تأخیر می‌تواند ضرر و زیان به همراه داشته باشد.

- جزئیات پرداخت اجاره یا رهن و به‌طور کلی امور مالی مربوط به اجاره را شفاف در قرارداد قید کنید.

- ویژگی‌های اخلاقی و وضعیت مالی صاحبخانه نیز نکته مهمی است که قبل از اجاره‌نشینی بهتر است در موردش تحقیق کنید.

- دیوار‌ها و گوشه و کنار خانه را وارسی کنید و ببینید که آیا اثری از نم و رطوبت هست یا نه؟

- مسیر تهویه هوا در آشپزخانه و سرویس‌ها را به‌دقت بررسی کنید.

  • از قیرگونی حمام و آشپزخانه مطمئن شوید. این مورد در اثنای دوره سکونت می‌تواند دردسرساز شود.
  • منبع:همشهری آنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->